teisipäev, 16. detsember 2014

Kuues ülesanne

Haridustehnoloogiliste ainete analüüs.

Sirvisin oma materjalid läbi. Neid on kogunenud aukartustäratavalt palju. Mõni läbitud ülesanne oli juba mälus tuhmunud. Mõni on jätnud eredama mulje.

IKT-põhiste õppemängude ja eelkooliealise lapse arengu aines endale seatud eesmärke uurides, leian, et sain tutvuda erinevate uute vahenditega: IPad, interaktiivne laud, millega ma ei olnud varem kokku puutunud. Leidsin ka mänge, millede olemasolust ei olnud mul aimugi (Linnulaulumäng). Mind ümbritsesid sõbralikud ja koostöövalmid kaasõpilased ning mõistvad ja kannatlikud õppejõud. Ja kõigele lisaks suutsin teistega sammu pidada ja oma ülesanded õigeaegselt ära teha.
Nutitelefoniga ma sügavat sõprust ei loonud, kuid väikese tutvuse sobitasin küll. Eriti meeldejääv oli QR-koodi kasutamine ja ise loomine.
Sain lähemalt tuttavaks meie lasteaia töötajate internetipõhiste toimingutega. Märkasin ka lastevanemate huvi õpetlike mängude vastu. Tihti nad ei oska neid oma lastele leida ja soovitada.

Veebipõhiste õpikeskkondade ja õpivõrgustike aines kujunes mul välja oskus näha õppimisvõimalusi laiemalt ja see silmale nähtavaks teha (kaardistus). Kuna selle aine isiklikuks eesmärgiks seadsin uute õppimiskeskkondade leidmise, siis arvan, et avastasin need e-kursuste raames. Eriti meeldisid Tartu Ülikooli minikursused, kus sai eduka testi läbimise korral ise tunnistuse välja printida. Kui kool läbi ja igav hakkab ning tekib vajadus enesetäiendamise vastu, siis otsin mõne sobiva e-kursuse. Õpikeskkondadest lisan oma kaardile veel Koolielu ja Youtube leheküljed.

Multimeediumi ja animatsiooni loomise ja kasutamise ainet kartsin ma kõige rohkem, kuna  ma ei olnud enne ühtegi filmi monteerinud, siis tundus see kõige keerulisem ja raskem. Meeldis, et mõne asja tegime rühmapõhiselt läbi ja alles siis sai igaüks proovida individuaalselt. Tänu sellele sain selgeks Movie Maker´i programmi. Tegin märkmeid, mille abil edasi end arendan.

Haridustehnoloogi praktika raames vaatasin üle õpetajate haridustehnoloogilised pädevused. Kui sügisel viit kategooriat uurides, jaotasin end esimesesse kolme tasemesse, siis nüüd võin väita, et mõnes kategoorias ulatub mu tase neljanda/viiendani. Seda viimast ainult teoorias. Praktiliselt vajan veel arenemist.
Oma lasteaias praktikat läbida oli kindlam tunne. Samas hoidis ka aega kokku, kuna lõimisin vajalikud ülesanded oma õppetegevustesse.
Arvan, et olen endale seatud eesmärgid täitnud ja isegi ületanud, sest kõike, mida me tegime, algul oodata ei osanud.

Tagasi vaadates neile neljale ainele, tundub kõik loogiline ja arusaadav. Siiski ootaksin aine õppimise alguses veidi selgemat tegevuskava, siis on kergem tulemuse suunas liikuda. Intensiivkursus oli hea lahendus, kuna tegelesime ainult ühe asjaga ja ei olnud hirmu, et järgmiseks loenguks on eelnev ununenud.
Soovin õppejõududele jaksu selle raske koorma vedamisel!!!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar