teisipäev, 16. detsember 2014

Kaheksas ülesanne

Õppetegevuse vaatlus.

TEEMA
Meistrimees on osav mees.
VANUS
6-7 aastased.
VALDKONNAD JA EESMÄRGID
Keel ja kõne - laps kasutab kõnes kõiki käändevorme.
Meediakasvatus - laps mõistab liikumatu foto ja  liikuva filmi erinevusi.
Meisterdamine - laps oskab jääkmaterjalist meisterdada fotoaparaati.
ETTEVALMISTUS
Õpetaja laeb esmaspäeval tehtud pildid ja filmi arvutisse (lapsed matkisid erinevaid töid) , ühendab arvuti projektoriga. Paneb laudadele valmis meisterdamisvahendid.
VAHENDID
 Arvuti, projektor, karbid, värviline paber, liim, käärid, pliiats.
TEGEVUSE KIRJELDUS
Lapsed tulge kinno. Valmis uus film erinevatest ametitest.
Teie ülesanne on arvata, mis tööd keegi teeb.
Õpetaja näitab fotot
Mis tööd see laps teeb?
Õpetaja näitab sama lapse videot.
Mis tööd see laps teeb?
Laps, kelle kohta oli film, ütleb kas vastus oli õige või vale.
Kuidas oli kergem arvata, kas foto järgi või filmi järgi? Miks Sa nii arvad?
Millega me filmisime?
Millel on mitu nuppu?
Kelleks Sa tahad saada?
Milleta ei saa filmida?
Kellele ma annan kaamera?
Kellelt ma võtan kaamera?
Mida me hakkame täna meisterdama?
Vaatame, missugune on fotokaamera ja materjalid.
Lapsed meisterdavad endale fotoaparaadid.
Tegevuse lõpus iga laps tutvustab oma aparaati ja räägib, mida sellega teha saab.

ANALÜÜS
Palusin õppetegevust IKT-vahendiga läbi viia oma paarilisel. Algul oli ta vastu, kuid peale pikka selgitamist oli lõpuks nõus. Üheks nõustumise põhjuseks oli minu toetus ja selgitused.
See õppetegevus oli jätkuks minu eelmisele õppetegevusele. Kui esimesel päeval tegime tööd filmikaameraga, siis seekord oli võimalus näha eelmise tegevuse tulemusi - fotosid ja filme.
Kuigi mu paariline kasutab õppetööks telerit ja videomakki (õppefilmid) ja raadiomakki (helikassetid), siis arvuti ees tunneb ta veel hirmu. Selle ülesandega sai ta hakkama ja arvan, et edaspidi kasutab ta arvutit juba julgemalt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar